Trať z Tanvaldu přes Harrachov do polské Sklářské Poreby patřila ještě za druhé světové války k nejmodernějším ve střední Evropě. Od roku 1945 byla ale pro dopravu uzavřená. Pravidelné vlaky se na ni vrátily až v srpnu 2010 po rekonstrukci, která stála 138 milionů korun. Jde o turisticky atraktivní trať a zájem o ni stoupá meziročně o 20 až 30 procent. Zatím ale musí cestující v Kořenově přesedat do polských vlaků. Proto se Polsko a Česko dohodly na přímém spojení, sjednotí se i tarif. Jízdenka z Liberce do Sklářské Poreby přijde na 90 korun.
České dráhy na trati z Liberce do Harrachova využívají moderní vlaky Stadler, které ale nemají potřebná povolení k provozu v Polsku. Podle Jirmana je proto třeba ověřit, zda umí komunikovat se systémy polských železnic, které se od těch českých liší. Na provoz v Polsku se už podle Jirmana připravuje i personál. \"Připravili jsme jak strojvedoucí tak vlakvedoucí po odborné stránce, aby mohli jezdit na zahraničním území. Zároveň všichni, kteří tam budou nasazeni, mají malý jazykový kurz polštiny. Pro cestující se snažíme udělat maximum,\" uvedl.
Až v sobotu večer bude podle Jirmana zcela jasné, jak bude provoz na trati v neděli vypadat. Zda moderní Stadlery pojedou až do Sklářské Poreby. Je ale také možné, že vlaky nebudou moci směrem do Polska pokračovat a skončí na nádraží v Harrachově. \"Pokud bude platit smlouva, tak budeme zajišťovat do Polska náhradní autobusovou dopravu, pokud by nebyla smlouva, tak nemáme objednávku a ani náhradní autobusová doprava by nebyla,\" vysvětlil. Nevyloučil ale, že by v takovém případě mohla vlaky do Harrachova vyslat polská strana, která má na zachování spojení zájem.