České pobočce BAT loni klesl zisk skoro o čtvrtinu na 271,8 mil.

10.12.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 10. prosince (ČTK) - Tabákovému koncernu British American Tobacco (BAT) loni v Česku klesl čistý zisk skoro o čtvrtinu na 271,8 milionu korun. Objem prodaného zboží se o 1,5 procenta zvýšil, tržby za prodej zboží stouply o 3,6 procenta. Firmě navzdory tomu mírně klesl tržní podíl, dále si ale udržuje druhé místo na českém trhu s cigaretami. ČTK to zjistila z výroční zprávy společnosti ve Sbírce listin. Předloni firmě klesl zisk o sedm procent na 356 milionů korun.

Za prodej zboží firma loni utržila 11,88 miliardy korun, vyplývá z dokumentu. \"Celkový objem prodaného zboží společnosti narostl za rok 2014 o 1,5 procenta, zatímco celoroční tržní podíl klesl o 0,1 procentního bodu na 20,7 procenta,\" uvedli jednatelé společnosti v komentáři k výsledkům.

Pokles podílu na trhu je způsobený snížením u značky Viceroy o 0,7 procentního bodu, kuřáci spíše nakupovali levnější varianty cigaret, uvedla firma. Naopak značce Lucky Strike se tržní podíl meziročně zvýšil o 0,2 procentního bodu na 2,4 procenta a značce HB podíl vzrostl na dvojnásobných 1,4 procenta.

\"Společnost do budoucna plánuje pokračování a rozvoj svých dosavadních aktivit a v roce 2015 očekává opět zisk,\" uvedlo vedení podniku. Firma loni v Česku zaměstnávala v průměru 137 lidí, meziročně o 19 více.

British American Tobacco v Česku cigarety nevyrábí, do země je dováží a dále prodává. Mezi hlavní značky v nabídce firmy patří vedle jmenovaných ještě Pall Mall, Rothmans, Dunhill či Vogue.

Jedničce domácího tabákového trhu, kutnohorskému výrobci cigaret Philip Morris, loni podle již dříve zveřejněných výsledků stoupl čistý zisk o 1,3 procenta na 2,3 miliardy korun. Tržby bez spotřební daně a DPH meziročně vzrostly o desetinu na 14 miliard Kč. Objem domácího odbytu stoupl o 7,6 procenta na 8,7 miliardy cigaret, na Slovensku o 7,5 procenta na 3,8 miliardy kusů.

Celkový trh cigaret v Česku vzrostl v roce 2014 o 1,6 procenta na 20,1 miliardy cigaret. Tržní podíl Philip Morris ČR bez značky RGD klesl podle průzkumu agentury ACNielsen Czech o 2,2 procentního bodu na 46,4 procenta. Způsobil to především pokračující pokles tržního podílu místních značek a značky Red & White, který byl částečně kompenzován vyšším podílem značek Marlboro, L&M, Chesterfield a Philip Morris.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK