\"V loňském roce se nám podařilo významně posílit pozici na českém trhu nealkoholických nápojů stejně jako i na trhu solených pochutin. Dosáhli jsme dvouciferného nárůst prodejů a tržeb ve všech kategoriích,\" uvedl generální ředitel PepsiCo Josef Neumann. Podle společnosti stojí za růstem investice do marketingu, inovací a výrobních technologií za desítky milionů korun. Firma má podle svého vyjádření pětinu trhu chipsů.
Společnost na českém trhu vyrábí a distribuuje nealkoholické nápoje, mezi něž patří například Pepsi, Mirinda, 7Up, Mountain Dew, Rockstar, Evervess, Schwip Schwap. Vedle pražského výrobního závodu stáčí ve východních Čechách pramenitou vodu Toma Natura. Součástí portfolia je i značka bramborových chipsů Lay´s.
Firma měla v průměru v loňském roce 374 zaměstnanců, předloni 402. Nejvíc lidí odešlo z obchodního oddělení.
\"Výhled na rok 2015 slibuje pozitivní vývoj makroekonomických ukazatelů, což má vliv na růst spotřeby a tím na celý potravinářský průmysl,\" uvedla firma ve zprávě. Podle dat společnosti Nielsen rostly na tuzemském trhu za tři letošní čtvrtletí prodeje PepsiCo sycených nápojů meziročně o 48 procent.
Konkurenční společnosti Coca-Cola HBC ČR v loňském roce podle auditovaných výsledků vzrostl čistý zisk meziročně o víc než třetinu na 331 milionů korun. Tržby firmě loni meziročně klesly z 5,9 miliardy na 5,5 miliardy korun.
Výrobci nealkoholických nápojů Kofola Holding, dalšímu významnému subjektu na tuzemském trhu s nealkem, loni klesly tržby o 209 milionů korun na 6,27 miliardy korun. Společnost vykázala zisk 914 milionů korun před započtením úroků, daní a odpisů.
Češi loni pili méně minerálních vod a nealkoholických nápojů. Podle údajů Českého statického úřadu se spotřeba snížila o 15 litrů na 249 litrů ročně na obyvatele, což je nejméně od roku 2002. Pokles o čtyři litry byl u minerálních vod, sodových vod i limonád. Zbývající třílitrový pokles činily ostatní nápoje.