O sjednaném návrhu dnes podle zdrojů jedná vedení Renaultu. Aliance Renault-Nissan, která je čtvrtým největším světovým prodejcem automobilů, se ke zprávě odmítla vyjádřit.
Napětí mezi oběma stranami narůstá od dubna, kdy francouzský ministr hospodářství Emmanuel Macron dočasně zvýšil podíl vlády v Renaultu na téměř 20 procent z dosavadních 15 procent, aby zajistil trvalé zvýšení hlasovacích práv vlády v automobilce. Paříž tím získala možnost vetovat strategická rozhodnutí aliance, která by mohla vést k ohrožení francouzských zájmů, zejména pracovních míst.
Krok Paříže popudil Nissan, v němž má Renault 43,4 procenta. Proti Francii to postavilo šéfa aliance Carlose Ghosna a Nissan přišel s návrhem na koupi většího podílu ve svém francouzském partnerovi. Od roku 1999, kdy Renault svou investicí Nissan zachránil, japonská firma svého partnera přerostla a nyní je v alianci vůdčí silou ve vývoji i dalších klíčových oblastech. Nissan prodává mnohem více automobilů než Renault, má v něm ale jen 15 procent.
Návrh dohody dává Nissanu právo zvýšit podíl v Renaultu na 25 procent v případě, že by se Paříž začala vměšovat do rozhodnutí aliance. Takové zvýšení by podle japonského práva anulovalo hlasovací práva Renaultu v Nissanu. Nissan hrozil, že z aliance odejde, dokud se do dneška nedosáhne dohody.