Největší nárůst v kategorii osobních vozů zaznamenala kolínská TPCA, která vyrobila 204.279 toyot, peugeotů a citroënů. To je meziročně o 9,7 procenta víc. Téměř stejný nárůst produkce, a to o 9,5 procenta, zaznamenal nošovický Hyundai. Ten letos do listopadu vyrobil 314.431 osobních aut.
Za jedenáct měsíců letošního roku bylo v ČR vyrobeno 4105 autobusů, což je meziročně o 30 procent víc. Autobusů bylo do konce listopadu vyrobeno víc než za celý loňský rok. Z toho vysokomýtské Iveco (dřívější Karosa) vyrobilo za jedenáct měsíců 3411 vozidel, což je o čtvrtinu meziročně víc. Společnosti SOR vzrostla produkce o 83 procent na 656 autobusů. Výrobu zvýšil i opavský KH Motor, který letos vyrobil 38 autobusů. Loni to bylo o jeden autobus méně.
Nákladní automobily v Česku vyrábí pouze firma Tatra, která zvýšila produkci o sedm procent na 764 vozů. Podobně v kategorii motocyklů jediný výrobce Jawa zvýšil výrobu o 29 procent na 1705 strojů.
Podle dřívějšího vyjádření prezidenta sdružení Martina Jahna česká produkce osobních aut i přes klesající dynamiku letos směřuje k překročení loňské rekordní výroby 1,24 milionu vozů. Příští rok by měl být výsledek podobný jako letos. Také Jan Linhart z KPMG nedávno uvedl, že české automobilky mají dobré předpoklady ke zvýšení produkce i v dalších letech. Nejvýraznější nárůst očekává u Škody Auto, která rozšiřuje kapacitu závodu Kvasiny. Otázkou ale podle něj je, jak se Škody Auto dotkne emisní skandál koncernu Volkswagen.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Problém se týká i 1,2 milionu škodovek.
Loni se v tuzemsku vyrobilo 1,247 milionu osobních vozů. Česká republika tak obsadila 13. místo ve světě a druhé místo v počtu vyrobených automobilů na počet obyvatel (první příčka patří Slovensku). Podíl automobilového průmyslu na tvorbě hrubého domácího produktu loni podle odhadu SAP dosáhl 7,4 procenta.