Bohemia Sekt chce letos prodat více sektů, celkový trh stagnuje

14.12.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Starý Plzenec (Plzeňsko) 14. prosince (ČTK) - Tříprocentní meziroční nárůst prodeje sektů eviduje zatím letos skupina Bohemia Sekt, která si šest let drží na maloobchodním trhu šumivých vín podíl 65 až 70 procent a v gastronomii stabilně 80 procent. Vyšší prodej by se měl udržet do konce roku. Firma už ke konci listopadu vyrobila stejný objem sektů jako za celý loňský rok. Klíčový je ale poslední měsíc v roce, kdy se jich prodá téměř třetina, řekl ČTK ředitel Ondřej Beránek.

Firma loni prodala 10,1 milionu lahví sektů, což byl sedmiprocentní meziroční růst, nejvíce od roku 1999. Nabízí 18 vlastních sektů v lahvích 0,75 litru. \"Charmatovou metodou (druhotné kvašení v tancích) vyrábíme v ČR sekt jenom my, všichni konkurenti jej dovážejí,\" uvedl Beránek. Přitom dovozy šumivých vín se zatím nezvyšují.

Celkový trh sektů v ČR letos v meziročním porovnání stagnuje. Rozhodující bude prosinec, který tvoří až 30 procent prodejů, řekl ředitel obchodu a marketingu Petr Černý.

Výroba sektů ve Starém Plzenci pojede naplno ve dvou směnách a o sobotách až do 21. prosince. Firma je připravena podle poptávky vyrábět šumivá vína také mezi svátky.

Největší podíl na celoročních prodejích, 60 procent, má Bohemia Sekt demi sec, nejprodávanějším sekt v ČR. Následují varianty brut, rosé a řada prémiových sektů Bohemia Sekt Prestige. Trvale roste také spotřeba nealkoholického Bohemia Sektu. \"Stále jsme na relativně nízké znalosti tohoto nápoje, kolem 60 procent, a pořád máme určitý potenciál, protože 40 procent lidí neví, že tento produkt existuje,\" uvedl Černý. Bohemia Sekt demi sec zná 99 procent spotřebitelů.

Hlavní letošní novinkou, největší za poslední roky, je Bohemia Sekt La Fleur v kategorii demi sec. Podle Beránka vybočuje z řady Bohemia Sekt. \"A to zejména výraznou vůní a chutí, danou použitím aromatických odrůd do cuvée (směs vína pro výrobu), i provokativní adjustací,\" řekl. Poprvé je použita nová technologie designu láhve.

Také prodej značek tichých vín skupiny vzrostl zatím o tři procenta. \"Trochu nás brzdí fakt, že máme nižší zásobu hlavně v prémiových vínech z ročníku 2013 a 2014 a nemůžeme plně uspokojit poptávku. Ale jsme velcí optimisté, co se týče letošní velmi kvalitní úrody,\" dodal Černý.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK