Podíl koncernu Volkswagen na automobilovém trhu EU se v listopadu dál snížil na 24,3 procenta z úrovně 26,6 procenta před rokem. Vlajková značka VW zvýšila prodej jen o 2,8 procenta a její podíl klesl na 12,2 procenta ze 13,5 procenta. Odbyt české dceřiné značky Škoda vyskočil o 11,7 procenta a její podíl na trhu EU oslabil jen nepatrně na 4,4 procenta. Škoda si minulý měsíc vedla nejlépe z celé skupiny.
O více než 18 procent rostly minulý měsíc prodeje společností Ford, Fiat Chrysler a Opel z amerického koncernu GM. Výrazně se zvýšil také odbyt francouzských značek Renault a PSA Peugeot Citroën. Prodej vozů německé skupiny Daimler vzrostl o 22 procent, BMW vykázala nárůst o deset procent.
Celkový prodej vozů v EU dosáhl za měsíc 1,12 milionu a zvýšil se 27. měsíc po sobě. Za prvních 11 měsíců roku vzrostl odbyt v unii o 8,7 procenta na 12,60 milionu a překročil tím loňský celoroční objem prodeje. Podle ACEA se až nyní evropský trh vrací na úrovně dosahované před krizí z konce minulého desetiletí.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v celém světě software instaloval do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.
Celosvětový prodej vozů skupiny Volkswagen se v listopadu snížil o 2,2 procenta. Od počátku letošního roku Volkswagen prodal 9,1 milionu vozů, což bylo o 1,7 procenta méně než ve stejném období loni. Skupinu letos podkopává hlavně dlouhodobější slabost trhů Ruska, Brazílie a Číny.
Český Svaz dovozců automobilů začátkem prosince oznámil, že v České republice prodej osobních automobilů v listopadu meziročně stoupl o čtvrtinu na 20.421 vozů. Stejným tempem vzrostl i prodej vozů Škoda Auto.