U levnější služby Uber Pop se cena za kilometr zvýšila začátkem prosince o dvě koruny na 12 korun. K tomu je potřeba připočíst pětikorunu za minutu strávenou ve vozidle a třicetikorunovou nástupní sazbu. U služby Uber Black, prezentované jako smluvní přeprava, se kilometrová cena zvýšila z 23 korun na 27 a minutová sazba vzrostla o dvě koruny na šest korun.
Důvodem zvýšení cen je snaha nalákat více řidičů-partnerů, uvedla Polachová. Podle ní se nárůst ceny do počtu objednávek příliš negativně nepromítl. V současnosti platí, že 70 procent řidičů Uberu má i jinou práci a v řadě případů zcela mimo obor veřejné dopravy. Cestující, kteří aplikaci pro zprostředkování přepravy využívají, pak podle statistik společnosti tvoří ze zhruba 30 procent cizinci. Jejich podíl samozřejmě vzrůstá během letního období, kdy Prahu navštěvuje více turistů, dodala Polachová.
Dnešním dnem rovněž Uber zahájil v Praze marketingovou akci, během které bude zadarmo převážet podnapilé lidi z pražských klubů. Automaty na měření množství alkoholu v dechu budou k dispozici dnes v pražském Klubu Lávka, nebo ve čtvrtek v Lucerna Music Baru, uvedla Polachová.
Uber v Česku podniká od loňského léta a figuruje podle svého vyjádření jako prostředník zajišťující zájemcům takzvanou smluvní přepravu a nikoliv taxislužbu. To ale ve svém rozhodnutí zpochybnil jak magistrát, tak nyní i ministerstvo dopravy s tím, že pro vozy Uberu platí podobně jako pro jiná vozidla taxi povinnost jezdit s viditelným označením taxi a úředně schváleným taxametrem. Službu POP pak společnost prezentuje jako spolujízdu. Kromě Uberu existují v Praze další alternativní taxislužby, například Liftago nebo Hopin.