Nabídky, které ŘSD obdrželo, se pohybují v rozmezí od 933 milionů do 1,1 miliardy korun, což by cenu stavby značně snížilo. \"Hodnotící komise, kterou jmenuje vláda ČR, nyní nabídky zhodnotí a vydá doporučující stanovisko,\" uvedl Rýdl.
Jihočeský hejtman Jiří Zimola (ČSSD) však uvedl, že vzhledem k novele zákona ohledně EIA, může začít stavba úseku D3 mnohem později než na jaře. \"Na jednu stranu jásám, že se podařilo s dálnicí zase o něco postoupit, ale na druhou stranu vidím i tento problém,\" řekl dnes ČTK Zimola.
Posudek EIA na úseky D3 v Jihočeském kraji přitom byl v minulosti vytvořeny. Podle nového zákona, který odpovídá evropským směrnicím, by však neměly platit. \"Budeme apelovat na to, aby se sešli minstři dopravy a životního prostředí a celou záležitost řešili. Také bychom měli v Bruselu docílit toho, abychom dostali výjimku jako Slovensko a mohli tyto stavby dokončit s původním posudkem vlivu na životní prostředí,\" uvedl Zimola. Dodal, že příprava a zhotovení nové EIA by mohlo stavbu dálnice D3 zpozdit o měsíce až roky.
D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. O potřebě této komunikace se mluví téměř tři desítky let. Zatím je v provozu pouze 40 kilometrů mezi Veselím nad Lužnicí a Meznem na Benešovsku. Ministr dopravy Dan Ťok v září uvedl, že zprůjezdnění celé D3 je naplánované do roku 2025. Na podzim začala výstavba úseku mezi Ševětínem a Bošilcem, letos v březnu zahájily práce na úseku Borek - Úsilné a Bošilec - Veselí nad Lužnicí.