\"Silvestrovský provoz v naší síti potvrdil trend přesunu od \'klasických\' hovorů a textových zpráv do oblasti dat,\" uvedl Lukáš Hrabal z T-Mobile. Počet uskutečněných hovorů v síti podle něj meziročně klesl o 5,2 procenta na přibližně 24,1 milionu. Společnost naopak zaznamenala nárůst počtu krátkých textových zpráv. Těch během oslav prošlo sítí 17,2 milionu, což je o 2,2 procenta více než loni. O 2,8 procenta na 285.000 přibylo také MMS. \"Nejvíce ale stoupl celkový datový provoz. Přenesených 70,4 TB představuje oproti loňskému roku nárůst o 137 procent,\" dodal Hrabal.
Pokles počtu telefonních hovorů zaznamenal i Vodafone. Jejich počet během silvestrovské noci v síti meziročně klesl o tři procenta na 13,4 milionu. \"Počet hovorů oproti loňsku mírně poklesl, vzrostla ale jejich délka. Nejvíce se o Silvestru volalo do Polska, na Ukrajinu a do Německa,\" uvedla Adéla Konopková z tiskového oddělení společnosti. Také u Vodafonu vzrostl meziročně především objem datových služeb. \"Letos lidé o Silvestru přenesli o 132 procent více dat než loni. Špička nastala v 17 hodin. Značný nárůst přenosů dat koresponduje s rozšířením technologie LTE,\" dodala Konopková.
\"Celkový objem přenesených dat naší mobilní sítí se oproti loňsku téměř zdvojnásobil,\" potvrdila nový trend také Kateřina Mikšovská z tiskového oddělení O2. Síť O2 podle ní na Silvestra spojila na 17 milionů hovorů, další dva miliony hovorů pak v první hodině po půlnoci. \"Počet hovorů, které lidé uskutečnili během Silvestra, je přitom výrazně vyšší než v průběhu Štědrého dne. Naopak SMS a MMS zpráv se během posledního dne v roce pošle zhruba o polovinu méně než na Štědrý den,\" uvedla. Nejvíce SMS, přes 1,6 milionu, odeslali zákazníci O2 v první hodině nového roku. \"MMS zprávy měly naopak svou špičku v poslední hodině starého roku. Mezi 23:00 a 0:00 se jich odeslalo přes 33.000,\" dodala Mikšovská.