\"Náš stánek vypadá daleko lépe než před loňským rokem a myslím si, že i ta plocha je o více než sto procent zvětšená. Takže Česká republika tady má důstojné zastoupení, ale na druhou stranu si myslím, že bychom tady mohli mít těch firem ještě více,\" řekl Jurečka českým novinářům.
Stánek ve stylu jihočeské vesnice, u kterého hraje cimbálová kapela, má podle ministra ukázat, jak vypadá Česká republika. \"Pokud by se (návštěvník) po tom stánku prošel, tak by mohl okoštovat tradiční české pivo, výborné mléčné produkty, masné produkty, ale také speciality jako je například pečivo, případně marmelády, palačinky a další věci,\" řekl Jurečka.
Účast na veletrhu podle Jurečky nabízí firmám možnost uzavřít nové kontrakty, zajistit si odbyt v Německu i v dalších zemích a díky tomu i zvýšit výrobu. Podniky také mají možnost porovnat své produkty se světovou konkurencí. \"Jsou tady firmy, které tady mají zkušenosti z loňského roku, kdy tady byly loni poprvé a dokázaly najít konkrétního distributora pro Německo a na to navázat konkrétní obchody,\" řekl Jurečka. Vyjádřil přesvědčení, že se totéž podaří i společnostem, které se letos veletrhu účastní poprvé.
\"Skoro všichni vystavovatelé na tomto stánku mají certifikát regionální potraviny,\" uvedl ministr. \"To je odrazem toho, že firmy, které ten certifikát získají, mají kvalitu, mají potenciál jít do zahraničí a exportovat,\" řekl.
Grüne Woche se koná od roku 1926. Pro firmy v zemědělství a potravinářství je tradičním a důležitým testovacím trhem před nadcházející sezonou.