Podle páteční tiskové zprávy podniku má Motorpal na letošek předjednáno více nových zakázek než před rokem, a proto nehrozí snižování počtu pracovních míst. Propouštění neočekávají ani odboráři v Motorpalu. Mzdy podle nich firma lidem nedluží.
Výrobce vstřikovacích systémů pro dieselové motory a přesných dílů pro automobilový průmysl zaměstnává 1320 lidí. Závody má vedle Jihlavy v Jemnici, Batelově a ve Velkém Meziříčí. V roce 2014 vykázala společnost tržby 1,3 miliardy Kč a ztrátu 29 milionů Kč. Minulý rok podle údajů v insolvenčním návrhu Motorpal čelil propadu tržeb kvůli oddalování projektů v Číně, poklesu objednávek z Ruska i od jednoho z významných zákazníků, který je rovněž navázán na ruský trh.
Společnost má více věřitelů. Největší pohledávku představuje syndikovaný úvěr Commerzbank a České spořitelny, který činí zhruba 480 milionů Kč.
Změny už nastaly ve vedení společnosti. Předsedou představenstva a generálním ředitelem se stal Radim Valas, nahradil Milana Medonose.
Akciová společnost Motoropal by rovněž měla získat nového majitele. Podle předjednaných dohod a po schválení věřiteli a soudem by se stoprocentním vlastníkem akcií Motorpalu měla stát akciová společnost Moto Capital, za níž podle páteční tiskové zprávy stojí podnikatel Gregorz Hóta, dosavadní menšinový akcionář Motorpalu. Jak vyplývá z insolvenčního návrhu, jeho společnost slíbila Motorpalu provozní úvěr.
Akcie Motorpalu zatím drží tři fyzické a jedna právnická osoba. Nejvyšší podíl, 41 procent akcií, má nyní podle informací v insolvenčním návrhu Milan Medonos. Hótovi zatím patří 27 procent akcií Motorpalu.