V sídle společnosti se dnes setkali čeští dodavatelé kvůli zakázkám na nový cvičný letoun L-39 NG. Firma pro ně uspořádala konferenci, zúčastnilo se jí přes 40 lidí zastupujících 25 společností působících v leteckém průmyslu. \"Aero má s těmito dodavateli zkušenosti i z vývoje, výroby a údržby letounů L-39, L-59 a L-159,\" uvedla mluvčí.
Firmám Aero Vodochody představilo technické parametry letounu i obchodní výhled. \"Jsme rádi, že se v České republice opět někdo ujal vývoje a výroby nových letadel. Je to příležitost, aby zkušení vývojáři předali svoje znalosti mladé generaci,\" uvedl předseda správní rady společnosti Technometra Český Brod Vladimír Štych s tím, že se společnost na projektu určitě chce podílet.
Aero je světovým lídrem v oblasti cvičných proudových letounů, dvě třetiny dosud vyrobených letadel tohoto typu vyprodukovala právě linka ve Vodochodech. \"Aero chce využít situace, kdy v následujících patnácti letech skončí životnost více než poloviny provozovaných cvičných proudových letounů na světě, a nabídnout jejich uživatelům nové, moderní řešení,\" doplnila Vrublová.
Aero Vodochody vyvinulo vojenský cvičný letoun Aero L-39 Albatros v 60. letech minulého století. Je to nejrozšířenější proudový cvičný letoun na světě, poslední kusy byly vyrobeny na počátku 90. let. Letadel L-39 Aero vyrobilo více než 3000 kusů a používá je kolem 45 států.
Projekt L-39NG Aero představilo v roce 2014 na air show v britském Farnborough. Projekt má dvě fáze, tou první, již dokončenou, je zastavění nového motoru Williams FJ44-4M a nové avioniky do konstrukce stávající L-39. Tato fáze je určená stávajícím majitelům letounů L-39. Společnost už má zákazníky, kteří v nich budou chtít vyměnit motor a avioniku.
Druhou fází je vývoj celého nového letounu, který bude konstrukčně vycházet z původních L-39, ale bude mít kromě nového motoru a avioniky i další nová technická vylepšení, která by také měla mít delší životnost. Pro tento letoun chce Aero získat i další nové zákazníky.
Aero Vodochody v roce 2014 utržilo čtyři miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 200 milionů. Loňské výsledky společnost teprve zveřejní. Zisk společnosti ale předloni klesl, činil 226 milionů korun, o rok dříve téměř o 120 milionů korun víc. Vyrábí mimo jiné také některé části vojenských nákladních letounů KC-390 a dalších několik projektů.