Objekt bývalé výpravní budovy České dráhy několik let nevyužívají a zájem o něj nemá ani Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která se dlouhodobě od ČD snaží většinu nádraží získat pod svoji správu. \"Budova není součástí plánovaného převodu, protože SŽDC pro ni nemá využití. V rámci prodeje části závodu může od ČD odkoupit pouze ty nemovitosti, které potřebuje k provozování dráhy nebo k odbavení cestujících,\" uvedl Joklík.
Členové společnosti Oustecké nádraží se o záchranu budovy dlouhodobě zajímají. Společnost by chtěla v historické budově vytvořit zázemí pro cestující, hlavně čekárnu, kavárnu, restauraci, případně prodejnu základních potravin. V prvním patře chce společnost rekonstruovat byty.
Využití nádražní budovy komplikuje její umístění v kolejišti, není k ní přístup pro auta. Celkově ale není ve špatném stavu, i když do úprav dlouho neudržovaného objektu bude nutné značně investovat.
Původní nádraží z roku 1874 patří k nejstarším staničním budovám v zemi. Vzniklo podle návrhu architekta Rudolfa Freye. Budova na půdorysu H s kamennými římsami je postavena z režného zdiva, horní podlaží jsou z méně obvyklého hrázděného zdiva. Je zajímavá mimo jiné tím, že stojí uprostřed kolejiště a je průchozí, aby mohli výpravčí i cestující procházet na obě strany. Několik let je mimo provoz, po modernizaci železničního uzlu vznikla v Ústí nová výpravní budova.