Úsek mezi Měřínem a Velkým Meziříčím je dlouhý a technicky komplikovaný. \"My si od toho slibujeme, že když jej rozestavíme zavčas, tak bychom jej mohli mít v příštím roce hotový,\" řekl Kroupa. Pokud by se s pracemi nezačalo už nyní v zimě, hrozilo by, že bude rozestavěný ještě v roce 2018.
Podle dlouhodobé předpovědi počasí předpokládá ŘSD, že zimní údržbu dálnice zvládne jen s pomocí sněžných pluhů, které by uvažovaným pracím neměly překážet. Podle Kroupy by ale vydatné sněžení situaci zkomplikovalo, některé práce by v takovémto počasí dělat nešlo, připustil.
Během uzavírky ŘSD předpokládá provoz ve dvou zúžených pruzích v obou směrech. Při extrémní nepřízni počasí nicméně ŘSD počítá se svedením provozu do jednoho pruhu v každém směru.
Zatím Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo čtyři první rekonstruované úseky dálce a další tři zůstávají rozestavěné z loňska. K těm by ještě v průběhu tohoto roku mělo přibýt dalších šest uzavírek, i když u části z nich předpokládá ŘSD během letoška zvládnutí pouze přípravných prací. Celá rekonstrukce dálnice mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru je rozdělena do 21 úseků.