Volkswagen program odškodnění kvůli emisím v Evropě nechystá

21.01.2016 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Berlín 21. ledna (ČTK) - Německý automobilový koncern Volkswagen dnes odmítl žádost evropské komisařky Elžbiety Bieńkowské, aby poskytl zákazníkům v Evropě za skandál kolem měření emisí podobné odškodnění jako zákazníkům ve Spojených státech. Automobilka k tomu nevidí důvod, uvedla dnes agentura Reuters.

Odškodnění svým zákazníkům v Severní Americe firma podle dnešního sdělení vyplácí, protože se s tamními regulátory zatím nedohodla na tom, jak opravit vozy, kterých se skandál týká. Zákazníci budou tudíž muset na řešení čekat déle než v jiných zemích.

Volkswagen v USA nabídl každému z desítek tisíc majitelů dotčených vozů kompenzaci v hodnotě 1000 dolarů (25.000 Kč), aby získal zpět jejich důvěru. Šéf Volkswagenu Matthias Müller navíc tento měsíc nevyloučil, že Volkswagen odkoupí některá auta, jichž se v USA problém týká. Eurokomisařka pro vnitřní trh, průmysl a podnikání Bieńkowská minulý týden poslala Müllerovi dopis se seznamem požadavků. Podle něj by měl Müller uvažovat o kompenzaci pro majitele dotčených vozů v Evropě.

\"V Evropě se soustředíme na průběh opravy a servisu,\" uvedla automobilka po schůzce, které se v Bruselu zúčastnila Bieńkowská a Müller. \"Situace v USA a Kanadě není automaticky srovnatelná s jinými trhy na světě... Proto tento krok (program odškodnění) nemůže být jednoduše na jiných trzích zaveden,\" uvedla firma.

Evropská komise ve svém prohlášení po setkání uvedla, že eurokomisařka automobilovou skupinu znovu vybídla, aby uvažovala o adekvátním způsobu odškodnění.

Americké ministerstvo spravedlnosti tento měsíc podalo na Volkswagen civilní žalobu za to, že firma do téměř 600.000 naftových vozů v USA instalovala zařízení, které umožňovalo skrývat při testech emisí vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Volkswagen již dříve přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě. Skandál se týká i 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK