Celkem se na ministerstvu odehrála dvě setkání se společností Skytoll. \"Vyslechli jsme si jejich nabídku a požádali, aby ji ještě doplnili. Rozhodně to neznamená, že chceme přistoupit na jejich návrhy, zatím nebyl jejich podklad příliš konkrétní,\" uvedl Stadler.
SkyToll v nabídce předpokládá, že může začít s výběrem mýta od začátku příštího roku za předpokladu, že se pro něj ministerstvo dopravy rozhodne do konce září. Plánuje rovněž využít pro výběr mýta část svého řešení ze Slovenska a nahradit vlastním systémem centrální systém, prostřednictvím kterého dnes společnost Kapsch shromažďuje data o mýtných transakcích.
V souvislosti s mýtem čeká ministra dopravy Ťoka příští týden řada vysvětlování. Prací ministerstva na mýtné zakázce se bude v pondělí zabývat vláda, v úterý zasedne k mýtu řídící výbor a ve čtvrtek bude vlekoucí se příprava mýtného tendru tématem mimořádného zasedání Poslanecké sněmovny. Na žádost opozičních ODS a TOP 09 ji svolal předseda dolní komory Jan Hamáček (ČSSD). Podle předsedy klubu ODS Zbyňka Stanjury vládní koalice ani po dvou letech nepohnula se soutěží na nového provozovatele vybírání mýta ani o krok.
Příprava mýtné soutěže ale není zdaleka jen problémem současného ministra, resortu dopravy se příprava soutěže nedaří dlouhodobě. Pode Ťoka na nynější situaci zadělali už jeho předchůdci v roce 2006 při podpisu smlouvy s Kapschem, která nijak nezajišťovala přechod mezi stávajícím dodavatelem mýtného systému a novým potenciálním provozovatelem.
Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za téměř devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 67 miliard korun. Za stavbu a provoz systému stát Kapschi a jeho subdodavatelů vyplatil zhruba 18 miliard korun bez DPH.