Pobídka měla činit 255 milionů korun. Firma přitom plánuje investovat celkem 2,5 miliardy korun do rozšíření výroby modulů pro řízení teploty pro automobilový průmysl. Pracovní místa měla vzniknout v okresech Svitavy a Ústí nad Orlicí.
\"Je to lež a podraz. Ministr Mládek předkládá materiál do vlády v rozporu s jednacím řádem vlády a požaduje navýšit rozpočet na rok 2016, protože to zapomněl dát do rozpočtu,\" uvedl ve zprávě Babiš. Podle něj nic nebylo zablokováno. \"Má se pouze najít zdroj peněz, na který pan ministr zapomněl,\" dodal Babiš.
Firma počítá s investicí v novém výrobním závodě ve Svitavách a s rozšířením výroby ve stávajícím závodě v Lanškrouně. Hmotná podpora od státu na pořízení dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku dosáhne v případě schválení až deseti procent z celkových způsobilých nákladů.
To, že ČR po letech prožívá období hospodářského růstu a nízké nezaměstnanosti, podle ministra Mládka neznamená, že by měl stát přestat podporovat investice přinášející pracovní příležitosti a růst průmyslové výroby. \"Naopak. V případě společnosti INA Lanškroun jde o velmi významnou investici, která díky státní pobídce přinese až 900 nových pracovních míst,\" uvedl dříve Mládek.
Příchod společnosti tak představuje pro Svitavy i okolí velký přínos pro zaměstnanost a rozvoj oblasti. \"Ve městě vznikne moderní průmyslový závod, který v první etapě zaměstná asi 300 až 400 lidí,\" řekl ČTK místostarosta Svitav Pavel Čížek.
Podle něj vytvoří podnik i příležitosti pro další místní subdodavatele, a to nejen z oblasti služeb či odpadového hospodářství, ale i pro firmy zabývající se zpracováním plastů, obráběním a strojírenstvím. \"Víme, že se sem už stahují různé společnosti, třeba logistické, aby to měly k této investici blíže a mohly s investorem kooperovat,\" dodal Čížek.
Továrna by se postupně měla stát největším zaměstnavatelem ve Svitavách. Dokončení projektu je plánováno na srpen roku 2019. Firma již odkoupila 7,5 hektaru pozemků v průmyslové zóně Paprsek za 21,4 milionu korun.
Společnost INA Lanškroun patří německé skupině Schaeffler Group. Ta je v celosvětovém měřítku předním dodavatelem dílů pro automobilový průmysl. V roce 2014 vykázala obrat 12,1 miliardy eur. Mezi nejvýznamnější zákazníky a odběratele společnosti patří automobilky jako Volkswagen, Mazda, BMW, Audi či Hyundai.
Loni získalo příslib investiční pobídky od státu 57 projektů investorů, celková výše pobídek činila pět miliard korun.