Celosvětové tržby v restauracích, které existují alespoň rok a dají se tedy srovnávat, se ve čtvrtletí zvýšily o pět procent. Analytici v průzkumu společnosti Consensus Metrix v průměru očekávali jejich nárůst o 3,2 procenta.
Ve Spojených státech se tržby v restauracích otevřených déle než 13 měsíců zvýšily o 5,7 procenta. Firma, které roste další konkurence v podobě řetězců Chipotle Mexican Grill a Shake Shack, se snaží získat nové strávníky a v říjnu začala ve svých amerických restauracích nabízet snídaňové menu po celý den.
Údaje o tržbách v Číně firma nezveřejňuje, řadí ji do skupiny rychle rostoucích trhů, kam patří i Rusko. Firma uvedla, že tržby v této kategorii stouply o tři procenta. McDonald\'s rovněž zrychluje expanzi na ruském trhu, kde se mu v době ruské ekonomické krize osvědčila strategie zaměřená na místní dodavatele a na cenově dostupnou nabídku jídla. Firma hodlá v zemi letos otevřít více než 60 restaurací.
\"Ukazujeme, že náš plán modernizace je klíčem k tomu, abychom znovu nastartovali růst a stali se moderní a progresivní společností,\" která nabízí sendviče, uvedl generální ředitel Steve Easterbrook, který firmu vede od loňského roku.
Celkové tržby v posledních třech měsících loňského roku meziročně klesly o 3,5 procenta na 6,34 miliardy dolarů, zejména kvůli vlivu silného kurzu dolaru. Tento údaj zahrnuje veškeré tržby, tedy i z restaurací otevřených méně než rok. Výsledek i tak překonal odhady analytiků, kteří tržby v anketě agentury Thomson Reuters v průměru odhadovali na 6,22 miliardy dolarů.
McDonald\'s provozuje přes 36.000 restaurací ve více než stovce zemí. Na českém trhu působí od roku 1992.