\"Japonsko je nejvíce uzavřeným vyspělým automobilovým trhem na světě. Všechny zahraniční značky představují méně než šest procent japonského trhu s novými automobily,\" uvedl mluvčí automobilky Neal McCarthy, jehož citují zahraniční tiskové agentury.
Ford zmiňuje rozsáhlý obchodní pakt známý pod zkratkou TPP, který upravuje obchodní vztahy mezi Spojenými státy, Japonskem a další desítkou zemí kolem Tichého oceánu. Tento pakt prý ve své současné podobě firmě nedovolí, aby se její situace na japonském trhu zlepšila.
Japonsko ani Indonésii Ford neřadí mezi své velké trhy. V Japonsku, jehož vláda podle Fordu chrání domácí automobilové značky, Ford loni prodal 5000 aut. V Indonésii to bylo zhruba 6100 osobních a nákladních vozidel. V této zemi je pro Ford prý těžké obstát, aniž by auta v regionu také vyráběl.
Z obou trhů chce Ford odejít do konce letošního roku. Zaměstnance a prodejce o chystaném kroku již informoval. Majitele vozů hodlá seznámit s tím, jak bude dál zajišťovat servis, prodej náhradních dílů a opravy v záruční době.