Zisk Hyundai loni klesl již třetím rokem za sebou a společnost přitom poprvé od roku 2008 nesplnila plán prodeje, když dodávky do Číny poprvé od roku 2007 klesly a nepříznivý vývoj směnných kruhů snížil zisk v Rusku a Brazílii. Letos čeká společnost nejslabší růst prodeje od roku 2006. Tržby se loni zvýšily o tři procenta na 92 bilionu wonů.
V samotném čtvrtém čtvrtletí čistý zisk klesl o osm procent na 1,53 bilionu wonů. Pokles zaznamenala automobilka již osmé čtvrtletí za sebou. Analytici dotazovaní agenturou Thomson Reuters očekávali v průměru zisk 1,6 bilionu wonů. Tržby se zvýšily o pět procent na 24,76 bilionu wonů. Provozní zisk klesl o 20 procent na 1,52 bilionu wonů.
Hyundai je spolu se svojí dceřinou společností Kia Motors pátým největším výrobcem aut na světě. Automobilka ve čtvrtém čtvrtletí výrazně zvýšila své pobídky k prodeji, zvláště ve Spojených státech, aby odvrátila pokles celoročního prodeje.
Již dříve automobilka uvedla, že její odbyt zůstal loni beze změny na 4,96 milionu vozů. Cílem automobilky přitom bylo prodat 5,05 milionu vozů.
Společnost Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Loni zde automobilka vyrobila 342.200 osobních aut, což bylo o 11,3 procenta více, než v roce 2014. Letos chce automobilka vyrobit v Nošovicích 350.000 vozů.