\"Omezení budeme měnit podle toho, jak budeme potřebovat provádět ty práce,\" uvedl mluvčí. Doplnil, že není vyloučena ani práce v noci. Pokládání vodorovného značení podle něj potrvá dva dny, pak začnou dělníci v tomto úseku osazovat dočasná svodidla. Následně budou zahájeny zemní práce, stavbaři začnou pracovat na provizorním rozšíření levého jízdního pásu směrem na Prahu. Práce na této etapě jsou naplánovány do půli března. Auta budou tímto úsekem projíždět v obou směrech dvěma zúženými pruhy.
Jde o první modernizovaný úsek D1, v němž ŘSD zahajuje stavební práce v zimě. Rekonstrukce by tak měla být dokončena příští rok, zatímco podle původního harmonogramu měla trvat 2,5 stavební sezony.
ŘSD minulý týden ohlásilo obnovení oprav 7,2 kilometru mezi Měřínem a Velkým Meziříčím už na minulou sobotu. Rýdl dnes ČTK řekl, že v sobotu přípravy na zahájení oprav začaly a dělníci tam dopoledne naváželi materiál. Pak ale byly práce přerušeny kvůli počasí. V sobotu na Vysočině mrzlo a sněžilo, v neděli byla obleva a další den pršelo. \"Teď máme ideální počasí, vrhli jsme se na modernizaci,\" uvedl mluvčí. Dnes kolem poledne se teploty na Vysočině pohybovaly od tří do šesti stupňů Celsia.
Při obvyklém množství sněhových srážek chce ředitelství v zimě udržet všechny čtyři jízdní pruhy D1 mezi Měřínem a Velkým Meziříčím sjízdné pomocí pluhování a solení. Pokud by se v případě extrémního sněžení vytvářely u provizorních svodidel nebezpečné sněhové bariéry, byl by tento úsek dálnice dočasně uzavřen, aby sníh mohla odstranit fréza. Uzavírka by v takovém případě neměla být delší než čtyři hodiny.
Opravy D1 mezi Měřínem a Velkým Meziříčím budou stát miliardu korun. Provádí je sdružení firem Eurovia CS a Strabag.
Zatím ŘSD zprovoznilo čtyři rekonstruované úseky D1 a další tři zůstávají rozestavěné z loňska. K těm by letos mělo postupně přibýt dalších šest. Rekonstrukce dálnice mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru je rozdělena do 21 úseků. Dokončena má být do roku 2020.
Věra Stejskalová dr