\"Budeme navrhovat prodloužení smlouvy s Kapschem formou jednacího řízení bez uveřejnění, tzv. JŘBU, s tím, že musí být na nezbytně dlouhou dobu, abychom mohli pokračovat ve výběru mýta,\" řekl Ťok. Podle něj ministerstvo v současné chvíli a podle podmínek stanovených ve smlouvě s Kapschem z roku 2006 jinou možnost nemá. Zároveň ale podle Ťoka musí úřad postupovat s péčí řádného hospodáře a nemůže odmítat nabídky jiných zájemců.
Setkání zástupců ministerstva s firmou SkyToll se uskutečnily dvě. Na druhém z nich se nicméně podle Ťoka ukázalo, že situace s převzetím systému je složitější, než se na prvním setkání zdálo. Konkrétní nabídku nicméně úřad od firmy zatím nedostal.
SkyToll provozuje od roku 2010 satelitní mýtný systém na Slovensku. Podle médií je tato společnost spojována s nejbohatším Čechem Petrem Kellnerem. Jedním z jednatelů SkyTollu je Robert Ševela, který je zároveň investičním šéfem PPF.
Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za necelých devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 67 miliard korun. Za stavbu a provoz systému stát firmě Kapsch a jeho subdodavatelům vyplatil zhruba 18 miliard korun bez DPH.
Příprava mýtné soutěže není zdaleka jen problémem současného ministra, resortu dopravy se nedaří dlouhodobě. Podle Ťoka na nynější situaci zadělali už jeho předchůdci v roce 2006 při podpisu smlouvy s Kapschem a jejích následných dodatcích. Smlouva podle něj nijak nezajišťovala přechod mezi stávajícím dodavatelem mýtného systému a novým potenciálním provozovatelem.