Radary a další přístroje budou instalovány na silnicích po celé zemi. Systém by měl vyhodnotit porušení vybraných pravidel silničního provozu a provozovateli vozidla zaslat výměr na zaplacení pokuty. Podle dřívějšího vyjádření ministra vnitra Roberta Kaliňáka policie zveřejní mapu s umístěním kontrolních zařízení.
Odpovědnost provozovatele vozidla za zhruba desítku nejčastějších přestupků bez ohledu na to, kdo ve skutečnosti řídil vozidlo, zavedlo Slovensko již v roce 2012. V současnosti tímto způsobem policie může ukládat pokuty bez nutnosti zastavit vozidlo například za překročení nejvyšší povolené rychlosti či porušení zákazu předjíždění, vjezdu, zastavení a státí.
Právě realizace zmiňované zakázky má zajistit, aby takzvanou objektivní odpovědnost držitele vozu za přestupky mohla policie využívat častěji. V současnosti musejí policisté získané záznamy nejprve analyzovat.
Slovenské ministerstvo vnitra v oznámení o vypsání veřejné soutěže odhadlo, že příprava a vybudování systému přijde na 40 milionů eur (více než miliarda korun) bez daně z přidané hodnoty a 75 milionů eur bude stát jeho samotná správa. Stát uzavře smlouvu s vítězem tendru na 16 let, v případě využití opce a prodloužení kontraktu o pět let mu zaplatí dalších 25 milionů eur.
Na pětimilionovém Slovensku loni druhým rokem po sobě stoupl počet obětí dopravních nehod. Při kolizích zemřelo 274 lidí, tedy o 16 osob více než v předchozím roce. Výrazněji stoupl počet obětí z řad chodců.