\"Zjištění okolo Volkswagenu ukazují potřebu zlepšit systém, který umožňuje vstup automobilů na trh,\" myslí si místopředseda Evropské komise pro růst, investice a konkurenceschopnost Jyrki Katainen. Dnešní návrhy podle něj doplňují už existující unijní snahu zavést testování emisí automobilů v reálném provozu.
Komise dnes navrhla, aby národní technické zkušebny, které testují způsobilost nových vozů k provozu, nemohla přijímat za svou práci platby přímo od výrobců aut. Součástí budou také přísnější kritéria pro práci těchto center. Úřady, které nové vozy certifikují, mají být pod \"vzájemnou\" kontrolou orgánů z jiných členských zemí tak, aby nebyly na \"své\" automobilky příliš měkké.
Podle eurokomisařky pro vnitřní trh a služby Elžbiety Bieńkowské je cílem zvýšení kvality a nezávislosti testování automobilů.
Komise chce mít pravomoc pozastavit, omezit nebo odejmout možnost testů zkušebně, která by pravidla uplatňovala málo či laxně. V budoucnosti bude komise moci provádět ověřovací zkoušky také už povolených typů vozidel a v případě nutnosti iniciovat jejich stažení z trhu.
Podle návrhu bude komise také moci ukládat finanční sankce. To by mělo výrobce i zkušebny odradit od toho, aby umožnily vstup nevyhovujících vozidel na trh.