Státní dopravce měl původně zaplatit pokutu dva miliony korun. ÚOHS ale zkrátil dobu, za kterou sankci ukládá. Nově je jen za smlouvy uzavřené v letech 2009-2012. Firmě také pomohlo, že ÚOHS změnil svůj přístup k ukládání sankcí. U případů starších pět let například úřad už sankce vůbec neukládá, protože se změnil limit v zákon.
České dráhy v letech 2009-2012 uzavíraly každoročně se společností Österreichische Bundesbahnen smlouvy na úplatné zajištění lokomotiv Taurus. Rafaj dnes zopakoval, že se tím dopustily porušení zákona, když zakázky nezadaly v některém ze zákonem stanovených druhů zadávacího řízení. \"Zadavatel tak porušil zásadu transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace a jeho postup mohl podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky,\" uvedl Rafaj.
Za pronájem lokomotiv na rok 2014 dostaly dráhy navíc milionovou sankci. Podaly proti ní žalobu ke Krajskému soudu v Brně.
Lokomotivy Taurus jako jediné vozí osobní soupravy Railjet na mezinárodních spojích mezi Prahou, Vídní a Štýrským Hradcem. České dráhy je mají pronajaté od rakouských drah. První souprava rychlovlaku Railjet vyjela v roce 2014, jezdí na lince do Rakouska.