Většinu firem v první desítce tvoří americké firmy. Výjimkou je na třetím místě Samsung a čínská firma China Mobile na devátém místě, kam se posunula z loňského 11. místa. Nově se do první desítky dostala také firma Wells Fargo. Naopak z první desítky letos vypadl řetězec s rychlým občerstvením McDonald\'s a General Electric.
Brand Finance upozornila hlavně na silný výkon několika čínských značek. Hodnota značky aplikace pro zasílání zpráv WeChat, která patří firmě Tencent Holdings, stoupla o 83 procent na 6,5 miliardy dolarů. Hodnota značky realitní firmy Evergrande Real Estate Group se dokonce více než zdvojnásobila.
Značkou s nejhorším výkonem je v letošním žebříčku Volkswagen kvůli svému emisnímu skandálu. Hodnota této značky klesla o 12 miliard dolarů na 18,9 miliardy USD a propadla se na 57. příčku z loňské 18. pozice.
Při tvorbě hodnoty značky vychází Brand Finance ze specifických finančních údajů a z údajů o příjmech. Jinak je tomu při hodnocení vlivu, nebo také síly značky, které bere v úvahu i další ukazatele, jako obeznámenost, věrnost či marketingové a reklamní výdaje. Nejvlivnější značka Walt Disney tak v žebříčku nejhodnotnějších značek skončila na 24. příčce.
Nejhodnotnější značky světa: Pořadí (v závorce umístění loni) Značka Hodnota (v miliardách USD) 1. (1.) Apple 145,92 2. (3.) Google 94,18 3. (2.) Samsung 83,19 4. (8.) Amazon.com 69,64 5. (4.) Microsoft 67,26 6. (5.) Verizon 63,12 7. (6.) AT&T 59,90 8. (7.) Walmart 53,66 9. (11.) China Mobile 49,81 10. (15.) Wells Fargo 44,17
Zdroj: brandirectory.com