Nejvíce nehod připadlo na ultralehká letadla (20), kluzáky (13) a padáková křídla (12). Naopak v kategorii vrtulníků eviduje ÚZPLN tři nehody, z nichž ale dvě skončily smrtelným zraněním pilota. Konkrétně jde o neštěstí z 12. února, kdy se zřítil vrtulník nedaleko Bohušovic nad Ohří na Litoměřicku, a nehodu, která se stala zhruba o měsíc později, kdy pilot vrtulníku narazil v mlze do vrcholků stromů při letu z šumavské Modravy nedaleko Filipovy Hutě.
Tradičně nejvíce leteckých nehod se odehrává v letních měsících a ani loňský rok nebyl výjimkou. Nejvíce neštěstí, shodně deset, se odehrálo v červnu a v srpnu. O jednu nehodu měsíčně méně úřad zaznamenal v květnu a v červenci.
Celkově představuje loňský počet smrtelných úrazů v letectví nejlepší výsledek za posledních pět let. Ubylo zejména smrtelných nehod při sportovním létání. Zatímco předloni si tento druh sportovních aktivit vyžádal osm životů, vloni při nehodách sportovních strojů zemřeli dva lidé.
Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod funguje od roku 2003, kdy se vyšetřování nehod oddělilo od Úřadu pro civilní letectví. Kromě zjišťování příčin havárií se zabývá vypracováním závěrů a bezpečnostních doporučení k předcházení leteckým nehodám.
Srovnání počtu leteckých nehod v posledních letech:
rok počet nehod počet smrtelných nehod 2011 54 14 2012 50 10 2013 66 9 2014 66 12* 2015 59 8
* Jedna smrtelná nehoda parašutisty se odehrála na hranici mezi ČR a Polskem na Sněžce.
Zdroj: ÚZPLN