Společnost Continental Automotive Systems, která je divizí německého dodavatele automobilových součástek Continental, sdělila americkému Národnímu úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA), že elektronické systémy airbagů může poškodit koroze. Airbagy se pak v případě nehody nemusejí aktivovat.
Firma se podle dokumentů spojí s výrobci automobilů, kteří zajistí bezplatnou výměnu řídicích jednotek. Se svoláváním již začaly automobilky Honda, Fiat Chrysler a Mercedes, uvedla agentura AP.
Zpráva přichází v době, kdy v USA pokračuje rozsáhlé svolávání automobilů kvůli potenciálně vadným airbagům japonské společnosti Takata. Úřad NHTSA minulý měsíc rozhodl, že do servisů musí zamířit dalších pět milionů aut s těmito airbagy. Celkový počet vozů svolávaných v USA kvůli airbagům firmy Takata se tak zvýšil na zhruba 24 milionů.
Nafukovací systém airbagů společnosti Takata může explodovat a vymrštit do vozu části kovu. V souvislosti s tímto problémem již bylo hlášeno deset úmrtí. Koncem listopadu američtí regulátoři firmě vyměřili pokutu 70 milionů dolarů (1,7 miliardy Kč) za pochybení, kterých se dopustila v souvislosti se svoláváním airbagů k opravě.
Společnost Takata v rámci dohody s regulátory přiznala, že o problémech s nafukovači airbagů věděla, ale nedokázala včas zajistit jejich svolání. Takata v USA nadále čelí stovkám žalob a trestnímu vyšetřování ze strany ministerstva spravedlnosti.