Outsourcing informatiky a Service Level Management

04.04.2005 | , Controller-Institut
Konference


perex-img Zdroj: Finance.cz

Kurz je zaměřen na to, proč a zda vůbec outsourcing informatiky v daných podmínkách realizovat či nikoliv. A pokud ano, v jakém rozsahu, které služby si ponechat ve vlastní režii a které na bázi SLA (Service Level Agreement) zajišťovat prostřednictvím externího poskytovatele.

Outsourcing IS/ICT je jednou z nejmocnějších tendencí posledních let v oblasti managementu. Zejména však ve světě. I když u nás realizací outsourcingových záměrů v oblasti informatiky také přibývá, řada managerů stále váhá a není si jista, zda informatika je oblastí vhodnou k vytěsnění. Kurz je zaměřen na to, proč a zda vůbec outsourcing informatiky v daných podmínkách realizovat či nikoliv. A pokud ano, v jakém rozsahu, které služby si ponechat ve vlastní režii a které na bázi SLA (Service Level Agreement) zajišťovat prostřednictvím externího poskytovatele.

Místo konání:
Hotel Ibis Praha Karlín, Šaldova 54, Praha 8

Termín konání:
19.4.2005 (9:00 – 17:00)

Obsah semináře:

  • Je rozumné zajišťovat veškeré služby informatiky vlastními silami? Pro a proti
  • Základní principy outsourcingu
    - Analýza možných důvodů pro outsourcing
    - Vztah řízení podnikových procesů a informatických služeb
    - Varianty outsourcingu (BPO, komplexní outsourcing provozu IS/ICT, částečný outsourcing provozu, outsourcing vývoje)
    - Sourcing Strategie
    - Fáze outsourcingového projektu
  • Service Level Agreement
    - Jak SLA stanovit
    - SLA interně a při externím poskytování služeb
    - Obsah SLA
    - Metriky SLA
    - Service Level Manager
    - Úskalí SLA
    - Postup při zavedení SLA
    - Vazba služeb a procesů IT
  • Kalkulace  nákladů a ceny služeb IT
  • Druhy cen, výhody, nevýhody
  • Zkušenosti s přechodem na outsourcing

Přednášet Vám bude:
Prof. Ing. Jiří Voříšek, CSc.
Je absolventem VŠE oboru ekonomicko-matematické výpočty. V současnosti je vedoucím katedry informačních technologií na VŠE v Praze, mimořádným profesorem Pfeiffer University, Charlotte, North Carolina, prezidentem České společnosti pro systémovou integraci a ředitelem poradenské firmy ITG, s.r.o. Specializuje se na strategické řízení informačních systémů, systémovou integraci, outsourcing a metodiky vývoje a provozu podnikových informačních systémů. Je autorem nebo spoluautorem sedmi knih a mnoha desítek skript, článků a příspěvků na konferencích.

Ing. Pavel Učeň, CSc.
Do 1989 postupně analytik programátor, poté projektant informačních systémů pro průmyslové podniky, praxe v oboru informatiky a řízení. Kontakt s velkým množstvím průmyslových i neprůmyslových podniků.
V letech 1990 - 1993 generální ředitel a předseda představenstva SW firmy PragoData a poté v letech 1993 - 1996 generální ředitel SCR (pobočka belgické SW firmy). Od 1.8.1996 nezávislý poradce. Externě vyučuje již 16 let na VŠE obor informatika a řízení.V roce 1987 ukončena vědecká aspirantura v oboru informatiky.
Průběžně odborné publikace.

Cena:
Členové CI: 9000,- Kč + 19% DPH
Ostatní : 10000,- Kč + 19% DPH

Kontakt:
Více informací naleznete na této stránce.

Autor článku

 

Články ze sekce: Konference