SŽDC plánuje elektrizaci trati mezi Olomoucí a Šumperkem

08.02.2016 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Olomouc 8. února (ČTK) - Až 160kilometrovou rychlostí by v budoucnu měly jezdit vlaky po železniční trati z Olomouce do Šumperka, jejíž modernizaci a elektrizaci za více než pět miliard korun připravuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Důležitá regionální trať, po které nyní můžou jezdit pouze motorové vlaky, má být opravena v letech 2019 a 2020. ČTK dnes údaje získala z databáze posuzování vlivu chystaných staveb na životní prostředí EIA.

\"Jedná se o celkovou revitalizaci a plnou elektrizaci trati, která povede k zajištění vyšší bezpečnosti, zvýšení rychlostí na trati a zvýšení komfortu pro cestující,\" stojí v oznámení SŽDC. Plánovaná stavba zahrnuje nové trakční vedení, výměnu kolejí, rekonstrukci mostů i propustků na trati. Modernizováno bude také staniční a traťové zabezpečovací zařízení. Součástí projektu je rekonstrukce železničních přejezdů.

Podle generálního ředitele SŽDC Pavla Surého bude modernizace šesti desítek kilometrů dlouhé železniční trati mezi Olomoucí a Šumperkem stát přibližně 5,4 miliardy korun. Většinu nákladů mají pokrýt dotace z evropských fondů.

Trať z Olomouce do Šumperka je důležitým železničním spojením mezi střední Moravou směrem do podhůří Jeseníků. \"Význam trati spočívá v regionální a příměstské železniční dopravě i nákladní železniční dopravě,\" zdůvodnila SŽDC chystanou modernizaci trati, která je nyní zastaralá a neumožňuje zvyšovat frekvenci spojů a rychlost vlaků.

Díky modernizaci budou moci elektrické vlaky po trati jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. Odborníci vypočítali, že zatímco nyní cesta mezi Olomoucí a Šumperkem cestujícím zabere zhruba 90 minut, tak po opravě a elektrizaci trati by jízdní doba měla klesnout pod 60 minut.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK