\"Jedná se o celkovou revitalizaci a plnou elektrizaci trati, která povede k zajištění vyšší bezpečnosti, zvýšení rychlostí na trati a zvýšení komfortu pro cestující,\" stojí v oznámení SŽDC. Plánovaná stavba zahrnuje nové trakční vedení, výměnu kolejí, rekonstrukci mostů i propustků na trati. Modernizováno bude také staniční a traťové zabezpečovací zařízení. Součástí projektu je rekonstrukce železničních přejezdů.
Podle generálního ředitele SŽDC Pavla Surého bude modernizace šesti desítek kilometrů dlouhé železniční trati mezi Olomoucí a Šumperkem stát přibližně 5,4 miliardy korun. Většinu nákladů mají pokrýt dotace z evropských fondů.
Trať z Olomouce do Šumperka je důležitým železničním spojením mezi střední Moravou směrem do podhůří Jeseníků. \"Význam trati spočívá v regionální a příměstské železniční dopravě i nákladní železniční dopravě,\" zdůvodnila SŽDC chystanou modernizaci trati, která je nyní zastaralá a neumožňuje zvyšovat frekvenci spojů a rychlost vlaků.
Díky modernizaci budou moci elektrické vlaky po trati jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. Odborníci vypočítali, že zatímco nyní cesta mezi Olomoucí a Šumperkem cestujícím zabere zhruba 90 minut, tak po opravě a elektrizaci trati by jízdní doba měla klesnout pod 60 minut.