\"V roce 2015 jsme vystavili téměř 195 tisíc letenek za více než dvě miliardy korun, na kusy jde o nárůst o desítky tisíc,\" uvedla spolumajitelka společnosti Asiana Šárka Litvinová.
Vedle většího počtu letenek svědčí o oživení turistického trhu prodloužení průměrné doby mezi odletem a příletem. V průměru si loni lidé pořizovali letenky na desetidenní pobyty, ve srovnání s rokem 2014 tento ukazatel vzrostl o 1,5 dne. To podle Litvinové může souviset mimo jiné s tím, že se prodává více letenek do Jihovýchodní Asie, kde lidé tráví více času než při pobytech v Evropě.
Přestože se letenek prodalo loni více, klesl společnosti podíl tržeb z letenek na celkových tržbách o zhruba deset procentních bodů. Podle Litvinové příjmy Asiany stále více ovlivňují prodeje ostatních cestovních produktů a služeb. \"Významně se dařilo studijním pobytům, větší zájem je o rezervace hotelů, cestovní pojištění, zprostředkování víz, rostou i prodeje našich vlastních zájezdů do Indie,\" doplnila.
Asiana byla v Česku založena v roce 1993. Od roku 2012 vstoupila na Slovenský trh pod doménou Superletuska a následně spustila prodej letenek v Bulharsku na portálu Airmeti. Předloni společnost podle účetní uzávěrky vydělala 5,1 milionu korun při tržbách 250 milionů korun. Do této sumy prodejci letenek ve výkazech neuvádí veškeré tržby za letenky, ale jen marži, kterou získávají od leteckých společností.