Mezi kupujícími jsou firmy Qihoo 360, Beijing Kunlun Tech, Golden Brick a Yonglian Investment. Skupina nabídla za každou akcii Opery 71 norských korun, což je proti páteční závěrečné ceně na burze prémie přes 45 procent. Už v pátek totiž bylo obchodování s akciemi pozastaveno, protože se čekalo na oznámení o budoucnosti firmy.
Čínská skupina teď zahájí přípravy na veřejný odkup akcií. S prodejem souhlasili již investoři, kteří ve firmě vlastní zhruba třetinu akcií, souhlas připojilo i vedení firmy. Správní rada doporučila akcionářům, aby nabídku přijali.
Nejznámějším produktem Opery je stejnojmenný prohlížeč určený hlavně pro mobilní přístroje. Uživatelům umožňuje rychleji surfovat po internetu, neboť využívá méně dat. Měsíčně produkty Opery aktivně využívá 350 milionů uživatelů, prohlížeč Opera dává do svých smartphonů například Samsung nebo Xiaomi.
V posledních letech se firma také silně zaměřila na mobilní reklamní služby, které mají nyní hlavní podíl na jejích příjmech. Podle výzkumné společnosti NetMarketShare.com měl prohlížeč Opera Mini v lednu na trhu mobilních přístrojů podíl 7,3 procenta. Před ním skončily Chrome s podílem 42 procent, Safari s podílem 34 procent a Android, jehož podíl činil 11,1 procenta.