Dálnici mezi Prahou a Brnem ŘSD rozdělilo na čtyři úseky, kde budou asistenční auta permanentně k dispozici. Motoristu v nesnázích buď jejich osádky samy najdou, nebo je může přivolat prostřednictvím bezplatné linky 800 280 281. Dojezd asistence by měl být do 20 minut. Překážku na silnici označí a buď pomohou s odstraněním závady, nebo vyčkají příjezdu asistenční služby, kterou má smluvně domluvenou motorista.
\"Je třeba vyjít vstříc všem, kteří se z jakéhokoliv důvodu zastaví na dálnici a vytvoří tak potenciální překážku provozu. Úkolem bude co nejrychleji dojet na místo, překážku označit a poté pomoci řidiči vyřešit problém,\" uvedl Rýdl.
Vozy jsou vybaveny světelnou signalizací pro označení překážky, nářadím, hasicími přístroji a základním zdravotnickým vybavením. I když nemají primárně sloužit pro odtah, mohou vozidlo na krátkou vzdálenost i odtáhnout.
Během několika měsíců chce ŘSD provoz vyhodnotit a případně nasadit i na další dálniční úseky. Dálnice D1 je nejvytíženější tuzemskou rychlostní komunikací. Navíc prochází rozsáhlou modernizací s mnoha omezeními provozu.
ŘSD v současnosti rovněž vybírá odtahové služby, které budou moci na dálnicích působit. Podle serveru Aktuálně.cz ale odložilo termín pro otevírání obálek a zřejmě chce získat čas na vypořádání velkého počtu námitek proti zadání soutěže. Podle místopředsedy asociace odtahových služeb Aleše Kalíka vzniklo podezření, že je tendr ušitý na míru dvěma tuzemským firmám, s nimiž už ŘSD spolupracuje.