\"Počet zaměstnanců vzrostl o 21 procent na 5600,\" uvedl. Nárůst zajistil i loňský nákup finské firmy Transtech s 500 lidmi. V ČR posílily všechny dceřiné podniky, hlavně plzeňské Škoda Transportation a Škoda Electric i ostravská Škoda Vagonka a Pars Nova Šumperk.
Tramvaje s trolejbusy a jejich výzbroje loni tvořily polovinu tržeb. Škoda loni vyrobila 92 tramvají, což je srovnatelné s předloňskem, hlavně do turecké Konyi, Bratislavy a do Prahy, kam loni šlo 34 vozů. Škodovka loni prodala 280 trolejbusů, téměř stejně jako o rok dříve.
Exportní firma chce dále posilovat export na Západ, kde se účastní řady tendrů. \"Už nyní tvoří velkou část vývozu střední a jihovýchodní Evropa,\" řekl Ignačák. Do Německa má dodat 39 jednopodlažních elektrických jednotek za více než deset miliard korun, což by byla největší česká zakázka v západní Evropě. Odebere je britská firma National Express Rail, kterou loni v prosinci potvrdila Bavorská železniční společnost BEG jako vítězného operátora pro zajištění příměstské dopravy u Norimberku. Neúspěšní kandidáti se ještě odvolávají.
Loňskou hlavní zakázkou byly elektrické vlaky pro německé dráhy Deutsche Bahn, tedy NIM Express za 2,6 miliardy Kč. Jde o šest šestivozových patrových souprav s rychlostí až 190 km/h. \"V Plzni už dokončujeme dvě lokomotivy, ve Vagonce montují soupravy s řídicím vozem. Lokomotivy čekají testy a homologace,\" uvedl Ignačák. Souprava by se měla prezentovat na zářijovém veletrhu Innotrans v Berlíně.
Loni také pokračovala výroba elektrických vlaků RegioPanter. Začátkem roku uzavřela Škoda s Českými drahami smlouvu na 11 dvoudílných vozů, z nichž dva jezdí od prosince na letiště Ostrava-Mošnov. \"Velkým projektem je nástup InterPanterů (dálkové jednopodlažní vlaky), kdy jsme využili přednosti regionálního pantera. Dodáváme deset pětivozových a čtyři třívozové a předáno a nasazeno na tratích už je osm jednotek,\" uvedl ředitel. Všechny budou hotové do dubna 2017.
Skupina loni investovala do výzkumu a vývoje opět téměř jednu miliardu korun, předloni to bylo 970 milionů Kč. Hlavně do vývoje NIM Expressu, nových modelů a tramvají učených na Západ.