Na třetím místě skončili loni návštěvníci z Tchaj-wanu (sedm pct.). Více v Česku v meziročním srovnání také utráceli Američané (pět pct.) a návštěvníci z Jižní Koreje (tři pct.).
Nejvyšší průměrnou hodnotu nákupu měli loni turisté z Thajska, a to 27.643 korun. Na druhém místě byli návštěvníci z Hongkongu s útratou 25.146 korun, meziročně o 5000 korun víc. Třetí jsou Číňané výší průměrného nákupu 19.712 korun.
Do Česka loni přijelo 285.000 Číňanů, meziročně o 74.000 víc. Počet ruských návštěvníků klesl o 258.000 na 433.000, vyplývá z posledních údajů statistiků. Význam Číňanů pro tuzemský maloobchod roste. Například pražský obchodní dům Kotva na začátku roku oznámil, že se více zaměří na čínské turisty. Jako první moderní pražská budova také získal své oficiální jméno v čínštině - Kao-tche-wa.