Ministerstvo má předběžnou dohodu s GW Train Regio

18.02.2016 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 18. února (ČTK) - Ministerstvo dopravy se předběžně dohodlo se společností GW Train Regio na provozu železničního spojení z Plzně do Mostu. ČTK to dnes řekl mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Společnost z Ústí nad Labem dříve známá jako Viamont Regio podala nejnižší nabídku v soutěži na patnáctiletý provoz vlaků. Tendr ale před vyhodnocením zatím nepravomocně zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Přímé zadání dopravy soukromé společnosti bude ještě schvalovat vláda.

\"Máme předběžnou shodu na plnění požadavků z hlediska zajištění dopravy,\" řekl ČTK Neřold. Ministerstvo dopravy čeká na pravomocné rozhodnutí ÚOHS a mezi tím podalo oznámení o předpokládaném uzavření dohody, které je nezbytným krokem notifikačního procesu, který v takové situaci vyžaduje Evropská unie.

V ideálním případě ministerstvo dopravy předpokládá, že ÚOHS vyhoví jejich rozkladu a prvoinstanční rozhodnutí o zrušení tendru přehodnotí. Chce být ale připraveno i pro případ, že předseda antimonopolního úřadu rozhodnutí potvrdí, dodal Neřold.

ÚOHS soutěž zastavil začátkem loňského listopadu na základě podnětu Českých drah, podle kterých byl státní dopravce v soutěži proti ostatním společnostem v nevýhodě. ČD argumentovaly tím, že jsou jedinou firmou, která musí uznávat bezplatné jízdní doklady drážních zaměstnanců, takzvané režijky, nebo se starat navíc o nádraží.

Postup přímého zadání hájil vloni v prosinci ministr dopravy Dan Ťok s tím, že je zcela v souladu s českým právním řádem. Podobný krok chtěl udělat v roce 2013 Ťokův předchůdce Zbyněk Stanjura, když plánoval zadat provoz na trati mezi Ostravou a Olomoucí přes Krnov společnosti RegioJet ze skupiny Student Agency. Ta zůstala jako jediná v tehdejším tendru, který ministerstvo dopravy muselo kvůli nízkému počtu účastníků zrušit. Z dohody mezi úřadem a RegioJetem ale nakonec sešlo.

GW Train Regio požadovala v soutěži na trasu mezi Plzní a Mostem za kilometr jízdy po státu dotaci necelých 75 korun, o zhruba 13 korun méně, než kolik doplácel stát vloni Českým drahám.

\"Pokud jednání s dopravcem dopadnou, mohla by se smlouva podepisovat během letošního podzimu,\" doplnil Neřold. Od prosince by pak měl podle ministerstva nový dopravce začít na trase jezdit.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK