Podíl vozidel starších deseti let se proti konci roku 2014 zvýšil o jeden procentní bod na 64,2 procenta. \"Je samozřejmé, že stárnutí vozového parku se nepříznivě projeví i v dopadu na životní prostředí, včetně přetrvávajícího nadměrného znečišťování ovzduší provozem těchto vozidel,\" uvedl tajemník svazu dovozců Pavel Tunkl.
Podle něho příčiny stárnutí vozového parku spočívají jak ve značném množství dovážených ojetin, jejichž podíl na prvně registrovaných vozidlech v roce 2015 činil 40 procent, tak v zatím stále nízké obnově novými automobily, která je na úrovni 4,5 procenta z celkového počtu registrovaných vozidel. Stupeň obnovy novými vozidly v motoristicky vyspělých zemích se přitom pohybuje mezi šesti a deseti procenty.
Prodej nových osobních aut na českém trhu loni vzrostl o pětinu na rekordních 230.857 vozů a prodej ojetých osobních aut stoupl o šest procent na 660.000 vozů. Z toho 509.000 aut bylo koupeno v tuzemsku a zbytek tvořil individuální dovoz. Při průměrné ceně vozidla 196.000 Kč činil celkový objem trhu s ojetými vozidly téměř 130 miliard korun.