Základní tržby výrobce zmrzlin Haagen-Dazs a kávy Nescafé se loni zvýšily pouze o 4,2 procenta. Dlouhodobým cílem firmy je růst o pět až šest procent, ten ale nesplnily třetí rok za sebou. Loňský růst přitom nedosáhl ani na odhady analytiků, kteří v anketě agentury Reuters očekávali jejich nárůst o 4,3 procenta.
S pomalejším růstem se potýkají i další výrobci spotřebního zboží. Starosti jim dělají také stále náročnější zákazníci na rozvíjejících se trzích, především v Číně. Na složitý rok se chystá například konkurenční britsko-nizozemský koncern Unilever, výrobce zmrzliny Algida, který pro letošní rok předpovídá růst tržeb o tři až pět procent.
Nestlé ale mělo loni i vlastní, specifické problémy. Jedním z nich bylo stažení populárních nudlí Maggi z indických obchodů poté, co testy podle tamního úřadu ukázaly nadměrný obsah olova. Další testy nařízené soudem to ale nepotvrdily a nudle se po pěti měsících mohly opět začít prodávat. Letošní první kvartál byl však kvůli této aféře obzvlášť těžký, uvedl finanční ředitel Francois-Xavier Roger.
K poklesu celoročního zisku za uplynulý rok přispělo zhodnocení podílu v dermatologické firmě Galderma a následek prodeje podílu v kosmetické společnosti L\'Oréal v roce 2014. Obě tyto mimořádné položky pomohly Nestlé v témže roce k vyššímu zisku.