\"Zmenšili jsme flotilu na úroveň, která je adekvátní kapacitě trhu. Zjednodušili jsme cenovou politiku a maximalizovali počet hodin ve vzduchu,\" řekl E15 předseda představenstva Jozef Sinčák.
ČSA loni provozovaly 16 letounů, když rok předtím využívaly až 23 strojů. Menší flotile odpovídal loni počet pasažérů i tržby. ČSA přepravily na pravidelných linkách dva miliony lidí, v roce 2014 to bylo o 300.000 více. Letadla ale loni létala výrazně plnější, průměrná obsazenost vzrostla o pět procentních bodů na 72 procent.
Jak píše E15, aeroliniím, které ještě jako výhradně státní firma po léta balancovaly na hraně krachu, loni pomohlo i několik vnějších okolností. Na prvním místě je to levná ropa. \"Na celkové hospodaření to mělo dopad 272 milionů korun plus,\" řekl Sinčák v rozhovoru pro LN. Dále firma získala 100 milionů za prodej tří starých Boeingů 737. To jsou podle Sinčáka dvě plusové položky, které přišly bez většího přičinění firmy. Ve stejné kategorii je ale také neočekávaný náklad 180 milionů korun na opravu motoru, který se porouchal v listopadu na letu z Amsterdamu, dodal.
\"To ve svém důsledku znamená, že díky restrukturalizaci, snížení nákladů či úpravě provozovaných linek tak, aby byly smysluplnější, bylo zlepšení hospodářského výsledku o 630 milionů,\" uvedl Sinčák v LN. V příštím roce očekává provozní zisk na úrovni 180 milionů korun.
V dopravci drží necelých 20 procent akcií stát, většinu mají korejská společnost Korean Air (44 procent) a soukromá letecká společnost Travel Service (34 procent). Zbylých 2,26 procenta drží Česká pojišťovna.