Aegon se dlouhodobě snaží posilovat své zkušenosti s prodejem finančních produktů online. Kvůli tomu zřídil fond privátního kapitálu Transamerica Ventures, který skupině již několik let pomáhá s vyhledáváním příležitostí v digitálním prostředí. \"Tento krok urychlí realizaci naší strategie v regionu. Naším cílem je využít příležitostí vyplývající z technologické platformy a know-how v oblasti FinTech, které Chytrý Honza má,\" uvedl generální ředitel Aegonu pro střední a východní Evropu Gabór Kepecs.
Osobní prodej finančních produktů podle expertů už nestačí a velká část dříve konzervativního odvětví se přesouvá z kamenných poboček na internet. \"Chytrému Honzovi se vstupem silného partnera podařilo zhodnotit dlouholetou práci,\" uvedl ředitel Chytrého Honzy Jiří Paták.
\"Společnosti poskytující online finančních služeb zažívají posledních pět let obrovský růst a tento trend by měl dále pokračovat. Společnost Chytrý Honza by tak mohla být ohodnocena na zhruba 500 milionů korun. Tento odhad je dán současnou valuací obdobných zahraničních firem a podle obratu zprostředkovaných produktů společnosti Chytrý Honza za období 2012 až 2014,\" řekl ČTK analytik společnosti Colosseum František Bostl.
Chytrý Honza se za šest let stal nejrychleji rostoucím brokerem z deseti největších zprostředkovatelů na českém trhu. V roce 2015 dosáhly tržby společnosti 370 milionů korun. Díky zahraniční expanzi plánuje firma v nejbližších letech přesáhnout hranici tržeb ve výši jedné miliardy korun. Firma nabízí srovnání finančních produktů a služeb desítek finančních institucí působících v ČR. Od svého vzniku v roce 2009 získala přes 300.000 zákazníků.
Mezinárodní finanční koncern Aegon patří mezi největší světové společnosti v životním pojištění, penzijním připojištění a správě aktiv. Působí ve více než 20 zemích Ameriky, Evropy a Asie. V Česku zahájil Aegon obchodní činnost v dubnu 2005 jako specialista na prodej především investičního životního pojištění.