Tržby firmě rostly i na Slovensku (o 11 procent), v Maďarsku (o osm procent) či v Rumunsku (o 12 procent). Naopak kvůli oslabení rublu klesly o pětinu výnosy z Ruska.
\"Už nejsme jako v minulosti fixovaní jen na český trh, ten jsme již přerostli. A dávno již nejsme jen výrobce paštik a masových konzerv, ale posílili jsme i v dalších segmentech, například chlazeném sortimentu,\" řekl generální ředitel firmy Martin Štrupl. Podle něj se dařilo zvednout export i do Německa, Belgie, Austrálie, Izraele, Rakouska a Itálie.
Největší podíl na tržbách ale loni stále měly trvanlivé masové výrobky, tedy paštiky či masové konzervy a hotová jídla. O 11 procent ale vzrostl chlazený segment, kam patří například bagety či chlazená hotová jídla.
Letos chce společnost investovat do výroby 200 milionů korun. Peníze dá například na modernizaci a rozšíření výroby v závodě v Hněvotíně nebo do vývoje nových masových produktů v plastových a skleněných obalech.
Firma chce letos také rozšířit výběr svých rybích pomazánek, k tuňákovým přibudou makrelové, sardinkové a lososové. Rozšíření by se měla dočkat i kojenecká a dětská výživa.
Hamé má v Česku a na Slovensku vedoucí pozici na trhu u paštik, hotových jídel, konzervované zeleniny, džemů a dětské výživy. Mezi nejznámější značky firmy se sídlem v Kunovicích na Uherskohradišťsku patří Hamé, Májka, Znojmia, Otma nebo Veselá pastýřka. Firma má 2400 zaměstnanců a deset výrobních závodů, z toho sedm v Česku, po jednom na Slovensku, v Rumunsku a v Rusku.
Orkla je předním dodavatelem značkového spotřebního zboží a řešení v oblasti potravin, drogistického zboží a pekárenství ve Skandinávii, v Pobaltí, na některých trzích ve střední Evropě a v Indii. S akciemi Orkly se obchoduje na burze v Oslu, kde je i centrála firmy.