\"Zahájili jsme jednání s firmou Strabag, která je certifikovanou firmou v Německu, aby nám Strabag, který by byl schopen opravu v Německu realizovat, provedl nějaký odhad ceny opravy. Problém je ale v nemožnosti učinit místní prohlídku,\" řekl ČTK Švagr.
Na svém twitteru dnes Švagr uvedl, že v pátek měli stavební odborníci rozbitou vlečku obhlídnout. Návštěva skladu se ale neuskuteční, jeho zaměstnanci jsou prý nemocní. ČTK řekl, že by se prohlídka mohla uskutečnit snad příští týden. Nevyloučil také, že správa kvůli opravě vlečky osloví kromě Strabagu další firmy.
Česká vláda se ve středu seznámila se dvěma zakázkami, které SSHR v souvislosti s převozem nafty vypsala. Správa kvůli krátkosti termínu od insolvenčního správce u obou zvolila takzvané jednací řízení bez uveřejnění, v němž lze oslovit jediného dodavatele. Zajištění převozu by za 60 milionů korun bez DPH měl zajistit státní distributor paliv Čepro.
Předpokládaná hodnota veřejné zakázky na opravu vlečky je 13,5 milionu korun bez DPH. Švagr ale upozornil, že tato cena je pouze odhadem. \"Vychází z odhadu nákladů dříve předpokládaných insolvenčním správcem,\" uvedl. \"Samozřejmě bychom byli rádi, kdyby oprava vyšla levněji,\" dodal.
S insolvenčním správcem Viktoriagruppe Mirko Möllenem se Česko pře o vlastnictví nafty od vyhlášení insolvence firmy v prosinci 2014. Podle dřívějších informací je hodnota uložené nafty 1,2 miliardy korun. SSHR přihlásila pohledávky za dalších 300 milionů Kč a dalších až 300 milionů korun podle zdroje ČTK při přihlašování pohledávek požadovaly české celní a daňové úřady. Češi si tak celkem nárokují až 1,8 miliardy Kč.
Česko má nyní zásoby ropy a ropných produktů zhruba na 95 dnů, povinných je 90 dnů. Nafta, kterou má ČR uloženu v Německu, by pokryla zhruba dvoudenní národní spotřebu.