\"Tento poplatek byl favoritem od samého počátku, neboť poslední dva roky skončil v anketě vždy těsně druhý. Jde typicky o poplatek, kdy banka trestá klienta za chování, které po něm sama vyžaduje - soběstačné a samostatné obsluhování bankovního účtu prostřednictvím internetbankingu,\" uvedl Nacher. Anketa by kromě zjištění postojů bankovních klientů měla vyvinout tlak na banky při změně jejich poplatkové politiky, což se v posledních letech také děje.
Na druhém místě skončil poplatek za vedení účtu zemřelého klienta po dobu dědického řízení. Pomyslný bronz získal poplatek za vklad na účet na přepážce třetí osobou. Pětici absurdních poplatků uzavírá poplatek za autorizační SMS a poplatek za dotaz úřední osoby.
V prvním ročníku ankety v roce 2005 lidé zvolili zcela suverénně za vítěze poplatek za příchozí platbu. Ve druhém ročníku zvítězil poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky, o rok později poplatek za vedení běžného účtu. Následovaly poplatek za nadměrný vklad, za vklad na přepážce na vlastní účet, za výběr na přepážce z vlastního účtu, za předčasně splacený úvěr, za zjištění zůstatku přes bankomat, poplatek za vedení účtu k hypotečnímu, spotřebitelskému úvěru nebo úvěru u stavebního spoření a loni poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronicky.
Poplatky, které bodovaly v minulých ročnících, nebyly podle organizátorů nyní nominovány, aby \"dostaly šanci\" také další nepochopitelné a absurdní poplatky.