Ukazatel EBITDA, který ukazuje zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizací, ročně vzrostl skupině, která je největším producentem minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě, dokonce o 53 procent.
Loňský rok byl příznivý pro celý segment balených vod. Podle agentury Canadean celosvětové prodeje kategorie balených vod v roce 2015 dosáhly 231 miliard litrů, takže poprvé předstihly prodeje sycených nápojů (229 miliard litrů). V Čechách za rok 2015 celá kategorie vod vyrostla meziročně téměř o šest procent.
\"Růst celého nápojového odvětví byl loni skutečně nebývalý. Potěšující je dvojciferný nárůst na domácím trhu, kde jsme zaujali inovacemi jako Mattoni Schorle nebo novým přírodním nápojem Fruttimo Aquila, jejíž unikátní designovou lahev navíc v závěru roku ocenila odborná porota světové soutěže World Beverage Innovation Awards jako nejlepší na světě,\" uvedl Pasquale.
Kromě už tradičních značek na českém trhu jako jsou vody Mattoni, Magnesia a Aquila byl vloni i zájem o džusy značky Granini, které KMV také distribuuje. Úspěch měla i Malinovka od Poděbradky, která byla loni podle agentury Nielsen nejprodávanější malinovkou v Česku.
Skupina firem KMV zahrnuje jak samotné Karlovarské minerální vody, tak i českou společnost Poděbradka a firmy v Rakousku, na Slovensku a od loňska i v Maďarsku. V Česku KMV loni odkoupily i většinový podíl i v Hanácké kyselce, kde byly zatím menšinovým akcionářem.
Skupině KMV se daří i na evropských trzích. Na Slovensku drží pozici dvojky na trhu přírodních minerálních vod. V Rakousku je dvojkou v sektoru přírodních minerálních vod a na třetí pozici v ochucených vodách. V Maďarsku je lídrem na trhu přírodních minerálních vod díky loňskému odkoupení dvou nejvýznamnějších tamních nápojářských firem Kékkúti Ásványvíz a Szentkirályi Ásványví. Akvizicí vznikl největší výrobce balených minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě.
\"Naše dvě maďarské společnosti meziročně zvedly svůj celkový obrat o 13 procent, zatímco celý tamní trh rostl jen o devět procent. Je to první společný úspěch jejich sjednoceného podnikání pod křídly KMV,\" upřesnil Alessandro Pasquale.
KMV se loni dařilo i v exportu. Vyváží do více než 20 zemí světa. Významný je například růst na čínském trhu, který se stal pro KMV čtvrtým největším exportním trhem. Dalšími významnými exportními zeměmi jsou třeba Polsko, Německo, ale i USA nebo Spojené arabské emiráty.
\"Překonali jsme náš původní předpoklad, že za rok 2015 celá evropská skupina KMV vyrobí a prodá miliardu litrů balených vod a nealkoholických nápojů,\" doplnil Pasquale.
Ve výhledu na letošní rok je ale firma opatrná. \"Nápojový průmysl zažil skvělý rok, ale budoucnost nikdo nezná. To už se ukázalo po rekordním roce 2003, kdy následovalo mnohem méně příznivé období,\" dodal generální ředitel KMV.