Právě se současným provozovatelem chce ministerstvo dopravy prodloužit smlouvu. Podle společnosti SkyToll, která vybírá mýtné na Slovensku, je ale pro stát výhodnější jednat se dvěma uchazeči, protože pak bude mít větší šanci získat lacinější řešení. Jednání o prodloužení smlouvy s Kapschem je na programu jednání středeční vlády.
\"Ministerstvo dopravy nemá dobré řešení, existují jen špatné a ještě horší řešení,\" řekl Okáli. Současná snaha ministerstva zdůvodnit zadání dalšího provozu mýtného systému bez veřejné soutěže Kapschi kvůli jeho technologické exkluzivitě podle Okáliho neobstojí. SkyToll prý dokáže prostřednictvím existujících mýtných bran vybírat mýto rovněž. Pokud by stát přesto další správu systému zadal Kapschi, je SkyToll ochotný obrátit se na soud. Vyjádření ministerstva ČTK shání.
Nabídku poslal SkyToll ministerstvu dopravy a dalším státním institucím ve druhé polovině února. Firma je ochotná systém spravovat po dobu dvou, nebo tří let, a poté celý systém předat státu. Ministerstvo dopravy nicméně na nabídku zatím nereagovalo a naopak ji prostřednictvím médií zpochybňovalo, uvedl Okáli. Úřad mimo jiné kritizoval to, že společnost v nabídce jasně neuvedla cenu, za kterou je ochotná systém spravovat.
To je podle Okáliho dáno tím, že SkyToll předpokládá, že se o ceně ještě bude vyjednávat. Snížit cenu je možné například pomocí redukce počtu využívaných mýtných bran, nebo prodejních míst, kde mohou řidiči kamionů vyzvedávat palubní jednotky.
Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za devět let provozu se na mýtném vybralo více než 67 miliard korun. Za loňský rok to bylo 9,7 miliardy Kč. Za stavbu a provoz systému stát firmě Kapsch a jejím subdodavatelům platí zhruba pětinu vybrané částky.