Výdaje na bannerovou reklamu v únoru vzrostly na 444 milionů Kč

14.03.2016 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 14. března (ČTK) - V únoru využili zadavatelé internetové bannerové reklamy inzertní prostor v celkové ceníkové hodnotě 444 milionů korun, což představuje meziměsíční nárůst o pět procent. Největším zadavatelem byl provozovatel pracovních webů LMC. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Nielsen Admosphere.

Největší díl z reklamních investic inkasoval Seznam.cz, který získal celkem 160,3 milionu korun. Následuje vydavatelství Economia s 68,1 milionu a třetí je Mafra, která celkem dostala 49,2 milionu korun. Největší meziměsíční nárůst zaznamenala FTV Prima, když zvýšila příjmy z internetové display inzerce o 75 procent na 20,5 milionu Kč.

Společnost LMC, která provozuje portály Jobs.cz a Práce.cz, v únoru využila online prostor v hodnotě 20,1 milionů korun. Druhou příčku obsadil online obchodník Alza.cz s inzercí v hodnotě 14,9 milionů. Na třetím místě pak skončila společnost Porsche Česká republika - ta vystavila reklamu v hodnotě 14,4 milionů korun.

Za celý loňský rok investovali zadavatelé do bannerové reklamy 6,65 miliardy Kč, což znamená meziroční pokles o šest procent. Celkové příjmy z internetové reklamy ale loni rostly o tři procenta na 15 miliard korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK