\"Případ se spíše týká otázek stanovování cen, což je působnost odvětvového regulátora. Neříkáme, že se nic nestalo. Myslíme si ale, že jde o cenové ujednání, které má na starosti cenový regulátor,\" uvedl Brom.
Podle Vodafonu CETIN svou novou velkoobchodní nabídkou porušuje principy hospodářské soutěže a jako dominantní hráč diskriminuje alternativní operátory na trhu. V nové velkoobchodní nabídce CETIN zvýšil cenu za zřízení jedné přípojky xDSL z jedné Kč na 1258 korun a zdražil i některé další služby. Podmínky nastavené v nové velkoobchodní nabídce jsou podle Vodafonu výhodné pouze pro operátory s velmi širokou zákaznickou bází, tedy především pro vlastnicky propojenou společnost O2. Vodafone musel zvýšení velkoobchodních cen promítnout do svých koncových cen, a proto od poloviny února zavedl aktivační poplatek pro nové zákazníky xDSL ve stejné výši, jako mu začal účtovat CETIN.
CETIN zatím kritiku odmítal. Tvrdil, že přistupuje ke všem svým zákazníkům rovným a férovým způsobem. \"Protože mezi společností CETIN a Vodafone aktuálně probíhají obchodní jednání, která nejsou ukončena, považujeme stížnost za nepřípustný nátlak. Bohužel, vyvolávání obchodních sporů a stížnosti na nejrůznější strany se zdají být v poslední době pilířem obchodní strategie Vodafone,\" řekla ČTK v únoru mluvčí CETIN Tereza Gáliková.
Vodafone zažaloval O2 ještě před oddělením CETIN kvůli škodě 385 milionů Kč vzniklé v důsledku zneužívání dominantního postavení O2 na trhu xDSL. O2 tehdy uvedla, že považuje žalobu za neoprávněnou a spekulativní.
CETIN vznikl loni oddělením pevných a mobilních sítí a datových center od operátora O2. CETIN poté začal svou infrastrukturu na velkoobchodním základě nabízet nejen O2, ale i dalším operátorům na trhu. Nyní jedná o uzavření smluv s několika dalšími firmami. Majoritním vlastníkem CETIN i O2 je PPF Petra Kellnera.