Úřad KBA technická řešení navržená Volkswagenem údajně nadále prověřuje. Pořád prý není jasné, zda bude motor po seřízení odpovídat emisní normě Euro 5. Koncern se agentuře Reuters ke zprávě zatím nevyjádřil.
Volkswagen by měl kvůli skandálu dát v Německu do pořádku více než 500.000 passatů. Koncern podle německého listu původně plánoval začátek úprav na 29. února.
Volkswagen loni v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. V České republice se podle ministerstva dopravy skandál týká zhruba 106.000 vozů Škoda a několika desítek tisíc aut dalších značek koncernu Volkswagen.
Český ministr dopravy Dan Ťok minulý týden řekl, že jeho úřad začne první vozy s dieselovými motory koncernu Volkswagen dotčené skandálem svolávat do servisů na přelomu března a dubna.
O případných opravách nebo odkupu vozidel s naftovým motorem, jichž se skandál týká, automobilka dál jedná s úřady ve Spojených státech, kde se skandál loni rozhořel. Do 24. března by podle médií měla oznámit americké justici, zda má přijatelné řešení.
Na svém domovském trhu, tedy v Německu, začala automobilka na konci ledna svolávat pick-upy Amarok s naftovým motorem o objemu 2,0 litru.