K dohodě se připojily všechny významné automobilky působící na americkém trhu, včetně evropských a asijských výrobců. Dohoda pokrývá přes 99 procent osobních a lehkých užitkových vozů prodávaných v USA, sdělil úřad NHTSA. \"Závazek tohoto rozsahu je bezprecedentní a dříve zajistí většímu počtu Američanů větší bezpečnost,\" uvedl šéf NHTSA Mark Rosekind.
NHTSA odhaduje, že díky dobrovolné dohodě bude zavedení automatického brzdění do standardní výbavy o dva roky rychlejší než v případě, že by se to dělo cestou povinně závazné regulace. Někteří kritici dohody se dožadovali povinného zavádění této technologie, uvedla agentura Reuters.
V USA bylo v roce 2012 v haváriích typu nárazů zezadu zabito 1705 lidí a zraněno dalších 547.000 osob. Všeobecné zavedení automatické brzdové technologie by mohlo zabránit asi 87 procentům těchto případů nebo alespoň zmírnit jejich následky, uvádí jeden z výzkumů.
Nová technologie se má stát podle dohody standardem v takřka všech osobních a lehkých užitkových vozech do 1. září 2022. Nové užitkové vozy o celkové hmotnosti od 3,85 do 4,5 tuny budou muset mít tuto výbavu nejpozději do 1. září 2025.
Automatické nouzové brzdění využívá kamer, radarů a dalších senzorů ke zjišťování překážek v dráze jízdy a zpomalí či zastaví, pokud řidič nereaguje nebo reaguje nedostatečně. Studie uvádějí, že tato technologie dokáže zabránit statisícům havárií ročně. Řada luxusních modelů už má tuto technologii ve volitelné výbavě.